کرونا در ایران

دز اینجا سیاست های روز را بهتر تحلیل کنید

کرونا در ایران

۵۳۵ بازديد

مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید۱۹ را شناسایی کرد

دکتر نجم آبادی: منبع اولیه ویروس از اوایل دی ماه سال گذشته از استان ووهان کشور چین بود و نتایج حاصل از مطالعه بر نمونه های گرفته شده از استان های مختلف کشورمان نشان داد که منشأ دوم ویروس در کشور، از نوع اروپایی آن بوده که در اوایل اسفندماه سال گذشته (۹۸)، از طریق اروپا به ایران وارد شده است.

از آنجا که ویروس کرونا به طور رسمی از ماه ژانویه و با افزایش تعداد کشته شدگان در چین آغاز به شیوع کرد ، مقامات ایرانی در تلاش برای حفظ روابط مستحکم دیپلماتیک کاری برای جلوگیری از سفر بین دو کشور انجام ندادند. در مصاحبه ای در 4 فوریه ، بهرام پارسایی ، یک نماینده رتبه بندی از شیراز ، شکایت کرد که علی رغم  با تصمیم دولت در تاریخ 31 ژانویه  تعلیق کلیه پروازهای ایران و چین ، برخی از شرکت های هواپیمایی  افزود  اقدام به جا به جایی مسافران کرد..

اعتقاد بر این است که اولین موارد بیماری در انسان در استان گوانگدونگ چین در نوامبر 2002 رخ داده است ، اما این سندرم تنها سه ماه بعد شناخته شد پس از ظهور آن ، انتقال ویروس به افرد بیشتر از طریق قطرات (استنشاق) صورت می گیرد.

دوره انکوباسیون بین 3 تا 10 روز است. سپس تب شدید همراه با علائم عمومی و اغلب با اسهال ظاهر می شود. چند روز بعد ، پنومونی آشکار می شود ، که در برخی موارد پیشرفت می کند و منجر به نارسایی تنفسی کشنده می شود (میزان مرگ و میر کلی حدود 10٪ بوده است ، اما برای بیماران بالای 60 سال از 50٪ فراتر رفته است)

مخازن طبیعی SARS-CoV مشخص شده است که تعدادی از گونه های حیات وحش (به عنوان مثال پرچین ، سرخک) که به عنوان غذاهای خوشمزه در جنوب چین مصرف می شوند ، توسط ویروس کرونا ویروس مرتبط آلوده شده اند همچنین مشخص شد که گربه های خانگی نیز به این بیماری مبتلا شده اند. این موضوع نشان میدهد که این بیماری طیف گسترده از گونه های جانوری را نیز شامل میشود. در تحقیقات اخیر نشان داده شده است که این ویروس به جانواران نیز منتقل میشود اما از طریقحیواناتی مانند سگ به انسان منتقل نمیشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.