10 شرکت غول جهان در سال 2020 را بشناسید!

دز اینجا سیاست های روز را بهتر تحلیل کنید

10 شرکت غول جهان در سال 2020 را بشناسید!

۴۹۹ بازديد

بزرگترین شرکتهای جهان در سال 2020

مقاله امروز در مورد 10 شرکت برتر سودآور در جهان است. رتبه بندی براساس سرمایه بازار است و با ضرب تعداد سهام صادر شده توسط شرکت در ارزش آنها محاسبه می شود. اطلاعات موجود در این مقاله از تاریخSaudi Aramco est entreprise la plus riche du monde 6 سپتامبر 2020 است.


آرامکو عربستان

پس از انتشار موفقیت آمیز سهام در بورس سهام ، عربستان آرامکو (شرکت نفت عربستان سعودی) به ثروتمندترین شرکت در جهان تبدیل شده است. SA برای اولین بار به طور رسمی گزارش های مالی خود را در سال 2019 منتشر کرد. اندکی پس از انتشار سهام در بورس اوراق بهادار تاداول ، ارزش شرکت از 1.8 تریلیون دلار فراتر رفت. این غول نفتی با سهام منتشر شده از همه انتظارات فراتر رفته است: IPO یکی از موفق ترین سهام تاریخ محسوب می شود. گفته می شود که آرامکو عربستان سعودی تقریباً از کلیه سودهای مختلف برای ادغام و گسترش نفوذ خود در سراسر جهان استفاده می کند. به طور خاص ، این شرکت در نظر دارد به یک رهبر در تولید گاز طبیعی مایع تبدیل شود. امروز ، آرامکو عربستان سعودی به عنوان یکی از رهبران جهان در تولید و ذخایر نفت شناخته می شود.

مایکروسافت

مایکروسافت دومین شرکت گران قیمت در جهان است. این شرکت مشهور بین المللی در سال 1975 توسط بیل گیتس تاسیس شد که یکی از ثروتمندترین مردان جهان تاکنون است. در آن زمان ، مایکروسافت اولین توسعه دهنده نرم افزاری بود که استفاده از بسته های نرم افزاری را برای رایانه های شخصی پیشنهاد می کرد که باعث می شود رایانه شخصی کاربر پسند و شهودی باشد. این نرم افزار - سیستم عامل ویندوز - یک موفقیت واقعی در زمینه تسلط بر مهارت های رایانه ای برای کاربران عادی بود. این سیستم موفقیت باورنکردنی سود سرشاری را برای شرکت به ارمغان آورده است. علاوه بر این ، مایکروسافت دستگاه های همراه و لوازم جانبی خود و همچنین تجهیزات ویدئویی ، صوتی و اداری را تولید می کند. دفتر مرکزی این شرکت در ردموند ، واشنگتن ، ایالات متحده است.

اپل

مدت هاست که اپل گرانترین شرکت در جهان است. اما به دلیل مدل های ناموفق تلفن ، برتری خود را از دست داد. اکنون اپل از نظر ارزش بازار در جهان سوم است. در عین حال ، این شرکت همچنان مقام اول لیست بزرگترین مارک ها را به خود اختصاص داده است. امروزه احتمالاً آرم شرکت توسط بسیاری از افراد شناخته شده است زیرا اپل واقعاً بهترین مارک تجاری شده است. ارزش آن توسط کارشناسان آژانس رتبه بندی 1،397 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

این شرکت در اول آوریل 1976 توسط استیو وزنیاک ، رونالد وین و استیو جابز تاسیس شد. این سه نفر در ابتدا مونتاژ رایانه های شخصی و تولید مدل های اختصاصی رایانه های شخصی را آغاز کردند ، اما بزرگترین موفقیت آنها در سالهای اخیر بوده است که اپل سری محصولات موبایل خود را به دنیا معرفی کرد - تلفن های هوشمند آیفون و تبلت های آی پد. امروزه این شرکت دارای هزاران دفتر ، فروشگاه مارک دار و مرکز خدمات در سراسر جهان است و نزدیک به 132000 کارمند دارد. دفتر مرکزی شرکت اپل در کوپرتینو ، کالیفرنیا ، ایالات متحده است.

آمازون

در 7 ژانویه 2019 ، آمازون با سبقت گرفتن از رقیب خود ، مایکروسافت ، برای اولین بار گرانترین شرکت جهان شد. آمازون یک شرکت خرده فروشی آمریکایی است که محصولات مختلفی را از طریق اینترنت می فروشد و تحویل می دهد. کاربران ، تأمین کنندگان و تولیدکنندگان اینترنت می توانند با استفاده از وب سایت آمازون به عنوان یک بستر آنلاین ، هر محصولی را بفروشند. شغل اصلی این شرکت فروش محصولات مختلف است.

محبوبیت این سرویس به دلیل محصولات با کیفیت بالا ، قیمت پایین ، تحویل سریع و انواع مختلف محصولات متنوع ، سر به فلک کشیده است. این شرکت در سال 1994 توسط جف بزوس تاسیس شد. دفتر مرکزی آمازون در سیاتل ، واشنگتن ، ایالات متحده است. طبق برآوردهای جهانی ، این شرکت تقریباً 647،500 کارمند مشغول به کار است و دارایی های آن امروز بیش از 162 میلیارد دلار است. گردش مالی سالانه آن تقریباً 232 میلیارد دلار است.

آلفابت (گوگل)

گوگل ، شرکت اینترنتی مشهور بین المللی ، اخیراً نام رسمی خود را به Alphabet تغییر داد ، زیرا مدت ها بود که این شرکت از دید موتور جستجوی گوگل دور بود و اکنون صاحب بسیاری از شرکت های دیگر است. سرگئی برین و لری پیج ، که به طور مشترک این شرکت بزرگ را در سال 1998 ایجاد کردند ، رئیس گروه اینترنت هستند. بیش از سی سرویس محبوب و زیرمجموعه بخشی از این منابع هستند: AdWords ، Android ، YouTube. دفتر مرکزی گوگل در کالیفرنیا است.

Facebook Réseau social

فیس بوک

فیس بوک توسط مارک زاکربرگ در فوریه 2004 ساخته شده است. شبکه اجتماعی فیس بوک در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر هر روز بازدید کننده دارد. ارزش بازار 633.49 میلیارد دلار صرفاً یک شاخص نجومی از میزان محبوبیت یک پروژه اینترنتی است. امروزه فیس بوک سالانه بیش از 22 میلیارد دلار سود خالص از طریق تبلیغات اینترنتی کسب می کند. علاوه بر این ، این شرکت از نظر سودآوری در میان 10 رهبر برتر است که سود خالص آن فقط در سال گذشته 54 درصد افزایش یافته است. دفتر مرکزی فیس بوک در منلو پارک ، کالیفرنیا ، ایالات متحده است.

علی بابا

شرکت Alibaba یکی از بزرگترین سیستم عامل های تجارت الکترونیکی در چین و جهان است که هم با قیمت های مقرون به صرفه و هم با طیف گسترده ای از محصولات ارائه شده توجه خریداران را به خود جلب می کند. این شرکت در 4 آوریل 1999 تاسیس شد و از طریق پورتال های وب و همچنین خدمات پرداخت الکترونیکی ، سیستم جستجوی مشتری و رایانش ابری به مصرف کنندگان و مشاغل خدمات ارائه می دهد. دفتر مرکزی در هانگژو ، چین واقع شده است.

Tencent

Tencent یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر ، مجتمع تجاری ، سبد سرمایه گذاری و یکی از بزرگترین شرکت ها در صنعت بازی است. این غول چینی ، تاسیس شده در سال 1998 ، رتبه 9 گرانترین شرکتها را در اختیار دارد. خدمات آن شامل شبکه های اجتماعی ، بازی های موبایل ، موسیقی ، صفحات وب ، سیستم های پرداخت ، تجارت الکترونیکی ، خدمات اینترنتی ، تلفن های هوشمند و بازی های چند نفره آنلاین است که از مهمترین و محبوب ترین آنها هستند. در رده مربوطه مشهورترین در جهان هستند. دفتر مرکزی برج های Tencent Seafront (که به عمارت Tencent Binhai نیز معروف است) در منطقه نانشان شنژن واقع شده است.

Berkshire Hathaway Inc

این شرکت به خاطر مالک دائمی خود ، یک سرمایه گذار و کارآفرین آمریکایی شناخته شده است: وارن بافت.

دفتر مرکزی این شرکت در اوماها ، نبراسکا ، ایالات متحده است. قیمت سهام 344،970 دلار آن را به گرانترین سهام در جهان تبدیل کرده است.

شرکت های وابسته:

 

  • GEICO (بیمه اتومبیل) ؛
  • جنرال Re؛
  • گروه اولیه Berkshire Hathaway (بیمه) ؛
  • گروه بیمه اتکایی Berkshire Hathaway (بیمه و بیمه اتکایی) ؛
  • BNSF - (حمل و نقل ریلی) ؛
  • انرژی Berkshire Hathaway Energy (توزیع برق و گاز) ؛
  • شرکت مک لین (عمده فروشی).

بیش از 40،000 سهامدار در مجمع سالانه 2015 شرکت کردند. به همین دلیل است که در جلسه نام مستعار چهره ای "وودستاک برای سرمایه داران" دریافت شد.

Johnson & Johnson

جانسون و جانسون یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که تجهیزات پزشکی ، دارویی و محصولات مصرفی تولید می کند. این شرکت توسط سه برادر - رابرت وود جانسون ، جیمز وود جانسون و ادوارد مید جانسون - در سال 1886 تشکیل شد. برادران در اصل باند و پانسمان تولید می کردند. بعداً ، در سال 1893 ، پودر بچه هم تولید کردند. تقریباً 250 شرکت وابسته واقع در 60 کشور و فروش به بیش از 175 کشور ، بخشی از این شرکت هستند. دفتر مرکزی آن در نیوبرانزویک ، نیوجرسی ، ایالات متحده واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.