چالش مومو؛ کلاهبرداری یا واقعیت؟

دز اینجا سیاست های روز را بهتر تحلیل کنید

چالش مومو؛ کلاهبرداری یا واقعیت؟

۴۷۴ بازديد

چالش Momo نشان می دهد که چگونه افراد حرفه ای در تله شوخی دیجیتال قرار می گیرند!

"بازی شیطانی خودکشی" به اصطلاح "چالش مومو" یکی از ترند های این روز ها شده است، بازی که در آن کودکان در روزنامه با تماس ناشناس تلفن هوشمند تهدید می شوند و یک سری دستورالعمل های خطرناک را دریافت می کنند. چنین گزارش های پر سر و صدایی آنها را در معرض خطر وحشت عصبانی قرار می دهد و مشخص می شود که به قول یک گروه از کودکان ، شواهد کمی در مورد واقعی بودن بازی وجود دارد.

به راحتی می توان فهمید که چرا والدین دلیلی برای نگرانی از گزارش این پدیده دارند، که همراه با تصاویر وحشتناک مانند عروسک های فیلم های ترسناک ژاپنی است. اما چالش Momo جدیدترین کلاهبرداری دیجیتال است ، افسانه شهری که می تواند توسعه یابد و شتاب بیشتری ببخشد زیرا فیلم ها ، مقالات و هشدارها را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارد.

رییس اورژانس اجتماعی ایران: چالش مومو می‌تواند زندگی کودکان را با خطر مواجه  کند | ایران اینترنشنال

گزارش های خودکشی مربوط به چالش مومو

گزارش خودکشی مربوط به چالش مومو به مرور ظاهر شد. در سراسر جهان از اکتبر 2018 ، هیچ دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد هر یک از مرگ های ثبت شده در واقع به دلیل بازی است. علاقه به این داستان افزایش یافته است و اخیراً یک گروه محلی در فیس بوک اخطاری را توسط مادر وی در رسانه های انگلیس منتشر کرده است. وی هیچ مدرک واقعی از این بازی مشاهده نکرد ، اما پس از شنیدن شایعاتی که پسرش در مدرسه شنید و فیلم های آنلاین را تماشا کرد ، شروع به تحقیق کرد.

 سرپرست های خیریه کودکان از مدرسه به دلیل هشدار دادن به والدین در این مورد انتقاد کردند و نماینده مجلس پس از تماس با والدین نگران ، موضوع را در کنگره مطرح کرد. حتی پلیس درباره صدور اخطارهای ترسناک مومو از سوی نیروهای مختلف نظامی در وحشت نیست.

از قضا هیچ مدرکی از مومو وجود نداشت. با این حال ، تا حدی در نتیجه توجه رسانه ها ، مومو از تهدیدی علیه پیام های WhatsApp به میم های رایج در YouTube و سایر منابع آنلاین تبدیل شده است. جزئیات کافی برای تجهیز افرادی که تمایل به استفاده از Momo به عنوان روشی برای آزار و اذیت اینترنتی دارند وجود دارد.

حتی وقتی گزارش های رسانه ای به مقالاتی در انتقاد از چالش مومو تبدیل می شدند ، اخبار جعلی و انتقاد از گزارش های عصبانی اطراف همچنان تمایل داشت که تصاویری از زنان را شامل شود ، و باعث می شود چرخه کلیک بایت پایدار باشد. این "اضافی بصری" آگاهی عمومی را تقویت می کند و اجازه می دهد داستان در تخیل جمعی ثبت شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.