اگر این علل را میدانستید بیشتر بازی های رایانه ای فرزندانتان را کنترل می‌کردید!

۴۶۵ بازديد

بازی های رایانه ای با معایب فراوان

از زمان ظهور بازی های رایانه ای ، جوانان به دلیل جذابیت زیاد این بازی ها ، بیشتر وقت و انرژی خود را صرف این نوع بازی ها کرده اند. آنها پس از انجام بازی با چشم و ذهن خسته به رختخواب می روند و صبح روز بعد دیرتر از خواب بیدار می شوند. این نوجوانان بدون داشتن انرژی کافی در مدرسه به کلاس می روند.

با توجه به ویژگی هایی که در مورد آنها صحبت کردم ، قطعاً بازی های رایانه ای عاملی هستند که در افت تحصیلی تأثیر دارند. این بدان دلیل است که بسیاری از اوقات بچه ها در مدرسه وقت خود را صرف بازی های رایانه ای می کنند و ذهن خود را به چیزهای دیگری غیر از مطالعه معطوف می کنند. امروزه والدین ، ​​معلمان و متخصصان آموزش و پرورش نگران این هستند که جوانان به طور فزاینده ای به بازی های رایانه ای وابسته شوند و تحصیل نکنند. اگر این وضعیت برای مدت طولانی ادامه یابد ، سطح اطلاعات و توانایی علمی جامعه در این قرن کاهش می یابد.
چگونه اعتیاد به بازی های رایانه ای و آنلاین (اعتیاد گیم) را ترک کنیم؟

برخی بازی‌های رایانه ای که هدف آن تزریق ارزش های کشورهای غربی است

بسیاری از بازی های رایانه ای در فرهنگ و جوامع کشورهای غربی توسعه یافته است. این بازی های رایانه ای جوانان را با ارزش ها ، هنجارها و خردهای رایج که با ارزش های فرهنگی جوامع دیگر سازگار نیست ، تزریق می کند. کشورهایی که این بازی ها را توسعه می دهند هدف خاصی را دنبال می کنند. در واقع ، هجوم بازیهای رایانه ای ساخت خارجی با مفاهیم و ارزشهای غربی منجر به تغییر  سبک زندگی غربی ، مادی گرایی و جهت گیری مصرف کننده در بین کاربران مختلف از جمله کودکان و نوجوانان شده است. هدف از بین بردن دین و گسترش تبلیغات ضد دینی در سطح جهانی است.

جوانان هویت طلبی می کنند. در کنار جذابیت بازی های رایانه ای ، آنها با ارزش ها و اعتقادات کشورهای غربی تماس پیدا می کنند و در مقابل، هنجارهای مختلف خود را از دست می دهند. بازی های رایانه ای در این زمینه بسیار تأثیرگذار هستند. جوانان در این بازی ها نقش اصلی را دارند و ساعت ها شبانه روز را سپری می کنند. آنها می خواهند مانند شخصیت های بازی رفتار کنند و از لباس هایشان تقلید کنند. پذیرش این قوانین رفتاری بلافاصله در رفتار جوانان منعکس می شود.

جوانان ناخودآگاه توسط این بازی تحریک شدند

در فرهنگ مدرن غربی ، عناصر محرک جنسی بیشتر در همه زمینه ها استفاده می شود ، از جمله تبلیغ بازی های رایانه ای برای سود. در واقع ، این بازی ها ناخودآگاه میل جنسی را برمی انگیزند. نتیجه ، پایه ای برای زودرس بودن ، بی شرمی ، موسیقی مبتذل و انحرافات اخلاقی است.

فرهنگ آشکار و گسترش روابط غیرقانونی نیز یکی از تأثیرات منفی بازی های رایانه ای است. در این بازی ها ، لمس بدن دخترانی که بیشتر بدنشان در معرض دید است و موسیقی ناخوشایند غربی به طور گسترده تبلیغ می شود. برخی از بازی های رایانه ای با یک بازی ساده شروع می شوند و با فیلم های نامناسب به پایان می رسند. در بعضی از این بازی ها ، وقتی بازی را می برید ، تصاویر نامناسب اخلاقی روی صفحه ظاهر می شوند.

نمونه هایی از عناصر خشن و تأثیرات منفی آنها در بازی های رایانه ای

مسئله دیگری که بحث و نگرانی بسیاری ایجاد کرده است ، عنصر خشونت در بازی های رایانه ای است. والدین ، ​​معلمان و روانپزشکان مخالف نشان دادن خشونت و خونریزی در بازی هستند. با این حال ، توسعه دهندگان این بازی ها برای برای کسب فروش بیشتر ، از صحنه های شدید ، اکشن ، ترس و خشونت استقبال می کنند. جوانان در این بازی ها در معرض الگوهای مختلف کشتار و خشونت قرار می گیرند و باعث ناامیدی آنها می شود. در نتیجه ، برخی از آنها خشونت آموخته شده در بازی را همانطور که در دنیای واقعی است انجام خواهند داد.
نظارت بر محتوای بازی های رایانه ای بر عهده چه کسی است؟ - Gerdab.IR | گرداب

بازی های رایانه ای بیشتر وقت جوانان را به خود اختصاص میدهد

به علت سهولت در دسترس بودن بازی های رایانه ای، سلیقه جوانان به تدریج به لذت و هیجان تبدیل می شود. فعالیت های مطالعه و هنری دیگر برای آنها جذاب نیست. بعلاوه ، شرکت در مجالس مذهبی و زیارتی که همه افراد برای آسایش معنوی به آن  نیاز دارند ، می تواند برای نوجوانانی که در هیجان کاذب ریشه دوانده‌اند ، به طور فزاینده ای دردناک و کسل کننده شود. وقتی که این اتفاق می افتد ، فرصتی برای جوانان نمی‌ماند که شگفتی های معنویت ، نماز و عبادت را تجربه کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.